Whistleblowerordning

Kollegiekontoret har en whistleblowerordning, som kan anvendes af alle medarbejdere, bestyrelsesmedlemmer, beboere og andre med tilknytning til boligorganisationen. 

I indberetningssystemet kan du nemt og hurtigt indberette en mistanke eller bekymring om uregelmæssigheder i boligorganisationens aktiviteter, medarbejdere, ledelse, leverandører og lignende, som du har en begrundet mistanke om, f.eks.:

  • Økonomisk kriminalitet, f.eks. bedrageri, underslæb, misbrug af aktiver, forfalskning af dokumenter, regnskabsmanipulation, bestikkelse, korruption og hvidvask
  • Brud på konkurrenceregler
  • Alvorlige overtrædelser på arbejdssikkerhedsstandarder
  • Alvorlige overtrædelser af interne retningslinjer og regler
  • Chikane, fysisk vold, trusler og seksuelle krænkelser

Indberetningssystemet må ikke benyttes til bevidst falske anklager mod personer, og der må ikke indberettes bevidst usande oplysninger. 

Det er Kromann Reumert, der administrerer Kollegiekontorets whistleblowerordning. Når du indgiver en indberetning, er alle oplysninger, der indgår heri, omfattet af fortrolighed. Efterfølgende sendes din anmeldelse videre til behandling hos Kollegiekontoret til en kompetent og uafhængig person, som vil vurdere, hvilke tiltag der er behov for at iværksætte.

Du vil senest tre måneder efter bekræftelse på modtagelsen af din indberetning, modtage besked om, hvilke tiltag, der evt. er gennemført eller vil blive gennemført samt begrundelsen herfor. 

Tilgå whistleblowerordningen her

 

Vi anvender cookies